چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت دانش سازمانی در مدیران مدارس راهنمایی آموزش پرورش شهرستان بیله سوار انجام گرفته است این پژوهش از نظر هدف کاربردی، و از لحاظ شیوه گردآوری داده ها توصیفی همبستگی می باشد جامعه آماری شامل مدیران مدارس راهنمایی شهرستان بیله سوار که به تعداد 170 نفر که در سال 1392 در این آموزش پرورش مشغول بکار بوده اند می باشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد 118 نفر به عنوان نمونه تعیین گردید. نمونه گیری به روش تصادفی ساده صورت گرفت ابزار تحقیق پرسشنامه ای محقق ساخته می باشد که روایی آن براساس نظر چند تن از اساتید تایید گردید و برای تعیین میزان پایایی مولفه های پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که پایایی فن آوری اطلاعات و ارتباطات 70/0 و مدیریت دانش 75/0 برآورده شد داده ها با استفاده از نرم افزار spss تجزیه تحلیل و هم چنین برای آزمون فرضیه از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد در این پژوهش رابطه فن آوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت دانش را مورد بررسی قرار داده پس از اطمینان یافتن از نتایج آن نشان می دهد که بین مولفه های رابطه بین میزان استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات و خلق دانش، انتقال دانش و بکارگیری دانش رابطه معنی دار و مثبت مشاهده شد.

کلید واژگان :

واژگان کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطات- مدیریت دانش- مدیران مدارس راهنمایی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک