چکیده :

مقاله حاضر به ارائه الگويي جهت ارزيابي عملكرد استراتژي مديريت دانش بر توسعه منابع انساني در كتابخانه هاي دانشگاهي و مؤسسات آموزش عالي مي پردازد. روش تحقيق، توصيفي- پيمايشي است و روش جمع آوري داده ها، كتابخانه اي- ميداني مي باشد. در راستاي اهداف تحقيق،‌با توجه به ادبيات پژوهش و نظرات كارشناسان خبره، 38 شاخص جهت ارزيابي تأثير KM بر HRD استخراج و سپس اين شاخص ها در 10 عامل كلي در قالب رويكرد كارت امتيازي متوازن (BSC) طبقه بندي گرديده اند. نتايج حاصل از اين ارزيابي در كتابخانه هاي دانشگاهي شهرستان سازي به عنوان مورد مطالعه حاكي از آن است كه اين استراتژي در منظرهاي مشتري،‌ فرايندهاي داخلي، ديدگاه رشد و يادگيري عملكرد مطلوب داشته است اما در منظرمالي و شاخص هاي بهره وري كاركنان و برنامه هاي آموزشي نتوانسته است پيامد موفقيت آميز و قابل توجهي براي كتابخانه هاي دانشگاهي شهرستان ساري داشته باشد.

کلید واژگان :

توسعه منابع انساني، كارت امتيازي متوازن، مدیریت دانش، ارزیابی عملکرد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک