چکیده :

طی سال ها اخیر شاهد افزایش روز افزون توجه به فعالیت های پیشبرد فروش به عنوان عنصری از آمیخته ترفیعی و ترویجی بوده ایم و این روند رو رو به رشد همچنان ادامه دارد. بطوریکه بررسی ها نشان می دهند که پیشبرد فروش بیشترین سهم در بودجه فعالیت های ترویجی ، تبلیغی و ترفیعی را به خود اختصاص داده است. هدف این پژوهش ، کشف و دستیابی به درک عمیقی از نقش فعالیت های پیشبرد فروش در فعالیت های بازاریابی شرکت ها می باشد . این پژوهش از نظر ماهیت داده ها یک پژوهش کیفی است. ما با در کنار هم نهاندن یافته های محققان مختلف و ترکیب آنها به نحوی که مبنای این پژوهش را تشکیل دهند ، پژوهشی عمدتا توصیفی را انجام دادیم . در این پژوهش ابتدا به بیان مفهوم پیشبرد فروش پرداخته و دلایل اهمیت آن بیان شده است. سپس فعالیت های پیشبرد فروش شرکت ها به دو بخش فعالیت های پیش برد فروش مصرف کننده گرا و کسب و کار-گرا تقسیم شده و در هر بخش به بررسی تفصیلی انواع و ابزار های آن ها پرداخته و در انتها نتیجه گیری از بحث ارائه شده است.

کلید واژگان :

فعالیت های پیشبرد فروش، پیشبرد فروش مصرف کننده گرا، پیشبرد فروش کسب و کار گرا



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک