چکیده :

با توجه به نقش وزارت علوم، تحقیقات و فناوري در شناسایی و پرورش استعدادهاي خلاقانه جوانان، به عنوان یک سازمان‌ آموزشی و پژوهشی و همچنین لازم و ملزوم بودن كارآفريني با خلاقيت و نوآوري ، در این تحقیق رابطه ی بین خلاقیت و ویژگی های شخصیتی کارافرینی دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی شهربابک مورد بررسی قرار گرفته است.روش اين تحقيق توصيفي و از نوع کاربردی و همبستگي ، و ابزار گردآوري اطلاعات مورد نياز، پرسشنامه بوده است. جامعة آماري اين پژوهش تمامي دانشجويان مرکز آموزش علمی کاربردی شهربابک بود و داده های تحقیق از نمونه ی 248 نفری دانشجویان که به شیوه تصادفی انتخاب شده اند، گردآوری شده است. تجزیه و تحلیل داده های تحقیق با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و بکارگیری آمار توصیفی و آزمون های آماری ضریب همبستگی و تحلیل واریانس صورت پذیرفته است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین سن ، جنس، وضعیت مهارت و خلاقیت دانشجویان با ویژگی های شخصیتی کارآفرینی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین یافته های تحقیق نشان داد که بین خلاقیت دانشجویان با ريسک پذيري متعادل، کانون کنترل ، نياز به موفقيت، سلاست فکري، عملگرايي، رويا پردازي و چالش طلبي آنان رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد. ولی بین خلاقیت و تحمل ابهام دانشجویان رابطه معناداری مشاهده نگردید.

کلید واژگان :

خلاقیت، کارآفرینی، نوآوری



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک