چکیده :

در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار که با تحولات و تغییرات سریع و شتابان بین المللی و گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی و تغییر اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی همراه است از کارآفرینی به عنوان موتور محرکه ی توسعه ی اقتصادی و تشخیص فرصت ها و استفاده از منابع جهت پیاده کردن ایده ها در شکل سازمان ها و مخاطرات برنامه ریزی شده، یاد می شود و کارآفرینان کسانی هستند که فرصت ها را تشخیص داده و به موفقیت در امور تولیدی، تجاری و خدماتی تبدیل می کنند. اخلاق و رفتار حرفه ای، علی القاعده در شاخه اخلاق کاربردی قرار گرفته و حاوی یک نظام ارزشی بر اساس آن خوب و بد، درست و نادرست رفتار صاحبان یک حرفه تعریف و بیان می شود. در این مقاله با استفاده از منابع و کنکاش در مبانی نظری دو مقوله ی «کارآفرینی» و «اخلاق» با تأکید بر «اخلاق کارآفرینی» و ارتباط بین آنها و درباره ی چگونگی ارتباط و تعامل بین آنها، بررسی و مطالعه لازم صورت پدیرفته است. این تلاش ضرورتی برای توسعه ی کارآفرینی در آموزش عالی کشور و نتیجتاً در کل کشور توجه به اخلاق کارآفرینی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

کلید واژگان :

کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی، اخلاق، اخلاق حرفه ای.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک