در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار که با تحولات و تغییرات سریع و شتابان بین المللی و گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی و تغییر اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی همراه است از کارآفرینی به عنوان موتور محرکه ی توسعه ی اقتصادی و تشخیص فرصت ها و استفاده از منابع جهت پیاده کردن ایده ها در شکل سازمان ها و مخاطرات برنامه ریزی شده، یاد می شود و کارآفرینان کسانی هستند که فرصت ها را تشخیص داده و به موفقیت در امور تولیدی، تجاری و خدماتی تبدیل می کنند. اخلاق و رفتار حرفه ای، علی القاعده در شاخه اخلاق کاربردی قرار گرفته و حاوی یک نظام ارزشی بر اساس آن خوب و بد، درست و نادرست رفتار صاحبان یک حرفه تعریف و بیان می شود. در این مقاله با استفاده از منابع و کنکاش در مبانی نظری دو مقوله ی «کارآفرینی» و «اخلاق» با تأکید بر «اخلاق کارآفرینی» و ارتباط بین آنها و درباره ی چگونگی ارتباط و تعامل بین آنها، بررسی و مطالعه لازم صورت پدیرفته است. این تلاش ضرورتی برای توسعه ی کارآفرینی در آموزش عالی کشور و نتیجتاً در کل کشور توجه به اخلاق کارآفرینی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
کلید واژگان :کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی، اخلاق، اخلاق حرفه ای.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6141942796699813
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نخستین همایش ملی علوم مدیریت نوین
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی غیر دولتی حکیم جرجانی گرگان
- تاریخ ثبت : 1393/10/03 17:02:46
- ثبت کننده : مجید عموزاد خلیلی
- تعداد بازدید : 302
- تعداد فروش : 0