چکیده :

با توجه به کنوانسیون مسولیت مدنی و کنوانسیون صندوق در جبران خسارت ناشی از الودگی نفتی مالک کشتی مسول است و طرح دعوا علیه خدمه و سایرین امکانپذیر نمیباشد بلکه در صورت وجود تقصیر از طرف انها مالک بعد از جبران خسارت میتواند به انها رجوع کند که در بحث وجود تقصیر از طرف شخص ثالث هم همین امر حاکم بود همچنین مطابق برخی از مفاد این دو کنوانسیون مالک میتواند قبل از هر حملی مسولیت خودرا تحدید کند و حتی در پاره ای از موارد هم که بطور کلی یا جزئی معاف بود از پرداخت و بحث مهم درمورد بیمه کردن کشتی است که در صورت بروز خسارت بخش اعظم ان توسط بیمه گر پرداخت میشود و گواهی بیمه نامه باید همیشه در کشتی باشد. همچنین مطالبی راجع به دریای سرزمینی بود که حدود این مناطق در محدوده هر کشور با توجه به ضوابطی تعیین شده است.

کلید واژگان :

کنوانسیون صندوق، کنوانسیون مسولیت مدنی، جبران خسارت،دریای سرزمینی، منطقه انحصاری اقتصادی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک