چکیده :

ارزش ویژه برند یک ابزار افزایشی یا ارزش افزوده است که محصول به وسیله برند خود به دست می‏آورد و بعنوان یک دارایی قابل توجه برای شرکت ها باعث افزایش جریان پول نقد برای کسب و کار شده و مزیت رقابتی غیر قیمتی برای شرکت محسوب می شود. هدف تحقیق، بررسی روابط بین ابعاد تجربه برند، تبلیغات و ترفیع فروش بر ارزش ویژه برند است. مدل تحقیق از متغیرهای ابعاد (حسی، احساسی، رفتاری و ذهنی) تجربه برند، تبلیغات (هزینه تبلیغات ادراک شده، نگرش افراد نسبت به تبلیغات) و ترفیع (پولی و غیرپولی) فروش شکل گرفته است. مصرف کنندگان محصولات مصرفی برند کاله در شهرستان یزد جامعه آماری پژوهش بوده که از بین آنها تعداد 267 نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شده است. از نظر هدف، روش تحقیق کاربردی و برحسب روش تحقیق همبستگی بوده که با استفاده از ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی، داده های مورد نیاز جمع آوری شده است، روابط بین متغیرها و عوامل در محیط نرم افزاری لیزرل با استفاده از تحلیل عاملی و تکنيک معادلات ساختاري بررسی گردیده است. نتایج پژوهش نشان مي دهد ابعاد تجربه برند بغیر از بعد رفتاری بر ارزش ویژه برند تأثیر مستقیم دارند و رابطه بین نگرش افراد نسبت به تبلیغات و ارزش ویژه برند به تأیید رسیده است.

کلید واژگان :

ابعاد تجربه برند، ترفیع (پولی و غیر پولی) فروش، هزینه تبلیغات ادراک شده، نگرش افراد نسبت به تبلیغات، ارزش ویژه برند



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک