چکیده :

ﺩﺍﻧﺶ ﻣﻨﺒﻌﻲ مهمی در سازمانهای دانشمحور میباشد، ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺩﺍﻧﺶ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ شایستگیهای ﻣﺤﻮﺭﻱ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ برنامهریزی ﺭﺍﻫﺒﺮﺩﻱ ﺧﻮﺩ ﻟﺤﺎﻅ ﻛﻨﺪ، ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﺩﺍﻧﺸﻲ ﭘﻴﺸﺮﻭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﺍﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ باهدف ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺍﻟﮕﻮﻯ ﻣﺪﻳﺮیت ﺩﺍﻧش ﺩﺭ سازمانهای رسانهای ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ فرایندهای ﻣﺪﻳﺮیت دانش رسانهای را با توجه به ماهیت مشاغل در سازمانهای رسانهای ﺑﺸﻨﺎﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ بهکارگیری ﺳﺒﻚ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﺪﻳﺮیت آن و اهمیت دادن به آنها شکاف موجود بین دانش موجود ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻰ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺑﺒﺮﺩ. ﺭﻭﺵ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺍﻳﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ ﺍﻛﺘﺸﺎﻓﻰ (ﻛﻴﻔﻰ ـﻛﻤﻰ) میباشد. ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺁﻣﺎﺭﻯ ﺍﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ کلیه ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ شبکه استانی سیستان و بلوچستان (شبکه هامون) میباشد ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﻮﻝ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺁﻣﺎﺭﻯ ﻛﻮﻛﺮﺍﻥ، نمونهای 100 نفری از آنان ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ گروههای ﻛﺎﻧﻮﻧﻰ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ تفکیک ﻣﺸﺎﻏﻞ شبکه هامون، ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺪﻝ ﭼﺎﻟﺰ ﭘﺮﻭ و جمعآوری اطلاعات پرسشنامهای ﻛﻪ ﺭﻭﺍﻳﻰ ﻭ ﭘﺎﻳﺎﻳﻰ ﺁﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺄﻳﻴﺪ ﺑﻮﺩ، ﺑﻴﻦ آنها ﺗﻮﺯﻳﻊ ﺷﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ جمعآوری دادهها ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ آزمونهای ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻋﺎﻣﻠﻰ، ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﮔﺮﺩﻳﺪﻧﺪ. در پایان ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺗﺤﻠﻴﻞ دادهها ﻧﺸﺎﻥ میدهد ﺑﻴﻦ ﻓﻨﺎﻭﺭﻯ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻰ، فرایندهای تولید ﺩﺍﻧﺶ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ و معناداری ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش. سازمان های رسانه ای



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک