چکیده :

بی تردید سواد آموزی در قرن 21 بر کلاس درس تاثیر زیادی گذاشته که تغییر نقش معلم یکی از آن میان است.ما نقش خودرا در کلاس از ناخدای کشتی که همواره در جلوی کشتی است و آن را هدایت می کند تغییر داده ایم تا دانش آموزان مجال یابند همکاران اندیشمند ما باشند، یعنی خود به همسالانشان آموزش دهند و دیگران را به کشف مکان های جدید و عجیب در جای جای جهان راهنمایی کنند.وبلاگ فضای مجازی رایگانی در اینترنت است که علاوه بر نوشتن، امکان تعامل با مخاطب را میسر می سازد و معمولا مخاطب عام دارند.وبلاگ آموزشی، آن دسته از وبلاگ های ترکیبی، فردی یا گروهی هستند که به موضوعات آموزشی می پردازند و این وبلاگ را غالبا معلمانی که به امر آموزش مشغول هستند تولید می کنند. تحقیق حاضر به بررسی نقش وبلاگ آموزشی در فرایند یاددهی و یادگیری الکترونیکی می پردازد و محقق نقش وبلاگ آموزشی را برای تفهیم بهتر محتوای مطالب درسی برای دانش آموزان خود مورد بررسی قرارمی دهد. روش تحقیق کیفی(کتابخانه ای) ميباشد. يافته هاي پژوهش حاکی از آن بود که وبلاگ آموزشی تسهیل کننده فرایند یاددهی و یادگیری الکترونیکی می باشدو موجبات استفاده مطلوبتر دانش آموزان از اوقات فراغت درخارج از محیط مدرسه را میسر می سازد، همچنین موجب عملی و عینی نمودن فعالیت ها می گردد. به ویژه دانش آموزان می توانندتجارب خود را با دیگران به اشتراک گذارندو مسائل و مشکلات درسی خودر ا که در مدرسه مجال رسیدگی به آنان میسر نمی شود با کمک معلم و همسالان خود برطرف نمایندونیز سطح علمی و میزان توانمندی دانش آموزان بالا رفته و راحت تربه هدفهای آموزشی دست می یایند.

کلید واژگان :

وبلاگ ، آموزش، یاددهی و یادگیری ، معلم، دانش آموز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک