چکیده :

در اين مقاله عوامل مؤثر بر توسعه نيافتگي صنعت گردشگري استان آذربایجان غربی مورد بررسي قرار گرفته و چهار عامل تعدد مراكز تصميم‌گيري، ضعف بازاريابي، ضعف امكانات زيربنايي و خدمات گردشگري و فقدان فرهنگ پذيرش گردشگر، كه به نظر مي‌رسيد با توسعه نيافتگي صنعت گردشگري آذربایجان غربی مرتبط باشند، به عنوان ابعاد موضوع مطرح گرديد. پس از آن به جمع‌آوري اطلاعات و شناسايي جنبه‌هاي مختلف موضوع از طريق مصاحبه با كارشناسان مختلف و مطالعات كتابخانه‌اي پرداخته و براي پاسخگويي به چگونگي ارتباط اين عوامل با توسعه نيافتگي صنعت گردشگري آذربایجان غربی چهار فرضيه، تدوين و براي آزمون اين فرضيات از آزمونهاي آماري نظير آزمون همبستگي اسپيرمن، آزمون رتبه‌بندي فريدمن و آزمون t-test استفاده گرديده است. به منظور جمع‌آوري اطلاعات از دو سري پرسشنامه استفاده شده و نتايج مطالعه مبين اين است كه بين تعدد مراكز تصميم‌گيري و توسعه نيافتگي صنعت گردشگري استان آذربایجان غربی و همچنين بين ضعف امكانات زيربنايي و خدمات گردشگري و نيز ضعف بازاريابي و در انتها فقدان فرهنگ پذيرش گردشگر با توسعه نيافتگي صنعت گردشگري استان آذربایجان غربی يك رابطه مستقيم وجود دارد.

کلید واژگان :

جهانگردي، توسعه‌نيافتگي، بازاريابي گردشگري، فرهنگ گردشگري، خدمات گردشگري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک