چکیده :

مقدمه: هوش عاطفی یک دسته از توانایی ها و مهارت های غیرشناختی است که توانایی فرد را در مقابله با فشارهای محیطی به ویژه تنش ناشی از کار افزایش می دهد. هدف: هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه بین بازدهی رهبری (کوشش مضاعف، اثربخشی و رضایتمندی) با هوش عاطفی مدیران مدارس شهرستان آمل بود. روش: با توجه به ماهیت موضوع و اهداف آن تحقیق حاضر به شیوه¬ی توصیفی-همبستگی اجرا شده است. جامعه آماری شامل 550 نفر از مدیران مدارس شهرستان آمل است. نمونه ی این پژوهش، شامل 225 نفر مدیران شهرستان آمل بود که به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای اندازه گیری در این پژوهش دو پرسشنامه قابلیت هیجانی و پرسشنامه رهبری چندگانه بود. یافته ها: یافته ها پژوهش نشان داد که ضریب همبستگی بین بازدهی های رهبری با هوش عاطفی در سطح 1٪ معنی دار است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج: می توان گفت میزان بازدهی های رهبری مدیران می تواند با هوش عاطفی همبستگی بالایی داشته باشد.

کلید واژگان :

بازدهی های رهبری، هوش عاطفی، مدیران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک