چکیده :

در اين مقاله به نظريه اي راجع به اصلاحات آموزش حسابداري كه حسابداري را در جايگاه اجتماعي – اقتصادي قرار مي داد و دانشجويان را قادر به فرمول بندي معيارها و پيشنهادات مي‌كند، پرداخته مي شود (نظريه چابرك و كرايگ) و چهار مبحث را مورد ارزيابي قرار مي دهد: آموزش و تحصيل حسابداري ، رابطه ي حسابداري در دانشگاه ها و براي موسسات حسابداري حرفه اي ، انتظارات دانشجويان و آكادميكهاي حسابداري. نظريه ي موجود با پيشنهاد چابراك و كرايگ براي تحصيلات و اصلاحات آموزش همسو بود، اما مشكلاتي در انگلستان نظير توسعه ي تجاري شدن رقابت بين دانشگاه‌هاي انگلستان و تاثير گواهي نامه هاي حرفه اي روي آكادميان حسابداري كساني كه فاقد دانش پژوهش حسابداري هستند با آن مواجه شدند. به هر حال يك نياز عام وجود دارد كه يك دانشجو و كارمند نيازمند اصلاح آموزش و تحصيلات هستند و سيستم هاي كيفيتي اموزشي دانشگاه در برابر اين موضع نمي گيرد. نتيجه اين است كه به دانشجويان حسابداري كمك مي كنند تا با انحراف درجات حسابداري كه از دوره هاي حسابداري حرفه اي تقليد مي شود، روبرو شوند.

کلید واژگان :

آموزش حسابداري، آموزش معياري، نقش دانشگاه ها.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک