نواحی کلان شهر در بسیاری از کشورها به شدت چند فرهنگی و چند محوری شده اند. کارآفرینی زنان و قومیتها مفهوم مورد توجه جوامع چند فرهنگی مدرن شده است. در یک شهر بزرگ و مدرن، کارآفرینی زنان و قوميتها، بخش مهم و در عین حال ضعیفی در بخش اقتصاد محلی به شمار می آید و در عین حال، کارآفرینان زن و قومی به عنوان ایجادکنندگان بالقوه شغل به شمار می آیند. این گروه از کارآفرینان، در زندگی اقتصادی شهر، به خاطر ایجاد تنوع در اقتصاد و افزایش روبه رشدشان، از قشرهای ویژه به حساب می آیند. در مقاله حاضر، با هدف تشريح و تبيين این دو گروه از کارآفرینان به مقایسه و بررسی تفاوتها و شباهتهای آنها، بهمنظور كمك به مديران و پژوهش محققين، پرداخته ایم. آنگاه در پايان مقاله، پس از ارائه نتايج و يافتههاي تحقيق، موارد مذكور جمعبندي شده، بحثونتيجهگيري، كاربردهاي مديريتي، و پيشنهادات مرتبط با آن جهت پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.
کلید واژگان :کارآفرین - کارآفرینان زن - کارآفرینان قومی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142226631436221
- سال انتشار : 1386
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولين كنفرانس ملي كارآفريني، خلاقيت و سازمانهاي آينده
- برگزار کنندگان : تهران: هتل المپيك
- تاریخ ثبت : 1393/11/06 13:28:34
- ثبت کننده : حسنعلی آقاجانی
- تعداد بازدید : 266
- تعداد فروش : 0