چکیده :

در حال حاضر کارآفرینی بعنوان موتور محرک توسعه در دنیا مطرح شده است و از سوی دیگرکارآفرینان نیز برای بروز توانمندی های خود نیازمند وجود یک بستر مناسب اند. در این میان، صنایع کوچک و متوسط بستر بسیار مهمی برای کشف، رشد و بالندگی کارآفرینان اند و دستيابي به ارزش افزون‏تر برای ‏بکارگيري قابليت‏ها واستفاده از امکانات موجود، بواسطه تجارت الکترونیکی و بانکداری، برای کارآفرینیان امکان پذیر می باشد. امروزه تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک یکی از عوامل اساسی و مورد نیاز برای هر فعالیت کارآفرینانه می باشد. همچنین، لزوم انطباق سازمان‏هاي کارآفرين ايراني و بخصوص شرکت‏هاي کوچک و متوسط با تعاريف و چارچوب‌هاي تعيين شده بر مبناي بانکداری الکترونیکی و ورود اين واحدها به عرصه تجارت جهاني، بيش از پيش نمايان مي‏گردد. در مقاله حاضر، با هدف شناخت مقدماتي كارآفريني شرکتهای کوچک ومتوسط و بانکداری الکترونیکی، رابطه بانکداری الکترونیکی با توسعه شرکتهای کوچک ومتوسط و نیزبرخي موضوعات مهم مرتبط با آنها مطرح شده و در این راستا شرح مختصري از بیان مسئله، تعاريف، اهميت و ضرورت كارآفريني و بانکداری الکترونیکی و ارائه الگویی مفهومی جهت بررسی موانع بانکداری الکترونيکی در بخش کارآفرینی ايران ارائه گردیده است. در پايان مقاله نيز، موارد مذكور جمع‏بندي شده و در قالب بحث‌ونتيجه‌گيري،كاربردهاي مديريتي، و پيشنهادات مرتبط با آن، جهت پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.

کلید واژگان :

الگو- شرکتهای کوچک و متوسط – بانکداری الکترونیکی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک