در حال حاضر کارآفرینی بعنوان موتور محرک توسعه در دنیا مطرح شده است و از سوی دیگرکارآفرینان نیز برای بروز توانمندی های خود نیازمند وجود یک بستر مناسب اند. در این میان، صنایع کوچک و متوسط بستر بسیار مهمی برای کشف، رشد و بالندگی کارآفرینان اند و دستيابي به ارزش افزونتر برای بکارگيري قابليتها واستفاده از امکانات موجود، بواسطه تجارت الکترونیکی و بانکداری، برای کارآفرینیان امکان پذیر می باشد. امروزه تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک یکی از عوامل اساسی و مورد نیاز برای هر فعالیت کارآفرینانه می باشد. همچنین، لزوم انطباق سازمانهاي کارآفرين ايراني و بخصوص شرکتهاي کوچک و متوسط با تعاريف و چارچوبهاي تعيين شده بر مبناي بانکداری الکترونیکی و ورود اين واحدها به عرصه تجارت جهاني، بيش از پيش نمايان ميگردد. در مقاله حاضر، با هدف شناخت مقدماتي كارآفريني شرکتهای کوچک ومتوسط و بانکداری الکترونیکی، رابطه بانکداری الکترونیکی با توسعه شرکتهای کوچک ومتوسط و نیزبرخي موضوعات مهم مرتبط با آنها مطرح شده و در این راستا شرح مختصري از بیان مسئله، تعاريف، اهميت و ضرورت كارآفريني و بانکداری الکترونیکی و ارائه الگویی مفهومی جهت بررسی موانع بانکداری الکترونيکی در بخش کارآفرینی ايران ارائه گردیده است. در پايان مقاله نيز، موارد مذكور جمعبندي شده و در قالب بحثونتيجهگيري،كاربردهاي مديريتي، و پيشنهادات مرتبط با آن، جهت پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.
کلید واژگان :الگو- شرکتهای کوچک و متوسط – بانکداری الکترونیکی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک