چکیده :

امروزه،گردشگري به عنوان یک صنعت نوظهور درقرن گذشته توانسته پتانسیل فراوانی براي ایجاد توسعه اقتصادي فراهم نماید و به دلیل افزایش تقاضا بیش ازپیش موردتوجه قرار گیرد. بازاریابی یکی از موضوعات مهم جهت حفظ بقاوتوسعه صنعت گردشگري میباشدو دستیابی به بازارهاي هدف یکی از مهمترین دغدغه هاي اصلی این صنعت است. دراین میان، اکوتوریسم نیز به عنوان گونه اي از گردشگري نیازمند بازاریابی مناسب می باشدتا به نتایج شگرف وقابل توجهی دست یابد. پژوهش حاضر از نظر روش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جهت گردآوري داده ها از منابع اطلاعاتی ثانویه و اولیه استفاده شده است. جامعه آماري این تحقیق یک نمونه تصادفی 30 نفره ازگردشگران داخلی هستندکه شهر علی آبادکتول را به عنوان مقصدگردشگري اکوتوریسم انتخاب کرده اند. برهمین اساس، پرسشنامه اي مبتنی بر ویژگی هاي شخصی و رفتاري و همچنین عناصرآمیخته بازاریابی گردشگري اکوتوریسم طراحی شده است . سپس با استفاده از آزمون هاي کولموگروف اسمیرنوف ، تی یک نمونه اي و فریدمن هر یک از عناصرآمیخته بازاریابی گردشگري اکوتوریسم تحلیل شد. به طورکلی نتایج حاصل از آزمون فریدمن برمبناي اولویت نه"پی" بیانگر آن است که در مورد عناصر تبلیغات،مشارکت،برنامه ریزي،مکان ضعف وجود دارد.

کلید واژگان :

گردشگري، بازاریابی، اکوتوریسم،آمیخته بازاریابی، شهرعلی آبادکتول، استان گلستان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک