علماء و دانشمندان، كارآفريني را نيروي محرك اصلي رشد و توسعه اقتصادي كشورها معرفي كرده، و آن را فرآيند نوآوري و بهره گيري از فرصتها با تلاش و پشتكار بسيار دانستهاند. کارآفرینی را می توان فرآيند کشف، ارزیابی و استفاده از فرصتها بمنظور توليد كالاها و خدمات قابل ارائه در آینده دانست. در حقیقت، کارآفرینی به معنی مطالعه فرصتهاست. با عنايت به پديده جهاني شدن، بازار به ريسكپذيري كارآفرينانه بهاء ميدهد، و براي گسترش سرمايههاي فكري خود سرمايهگذاري ميكند، در بالندگي فردي پرتلاشاند و در خط مشي گذاري، شرايط محيطي را مدنظر قرار مي دهند. بر همين اساس توسعه كارآفريني ازجنبه های گوناگون مدنظر قرار گرفته است که آموزش یکی از جنبه های مهم آن و در راستای گسترش آن است. در سال های اخیر رشد و گسترش برنامههاي تحصيلي و طرح-هايي كه به امر كارآفريني و خلق كسب و كار جديد اختصاص يافتهاند، قابل توجه بوده است. شمار مراکز ارائه دهنده آموزش كارآفريني، نیز افزايش يافته است. بنابر این آگاهی و شناخت مقاله حاضر با هدف تبیین و معرفی آموزش های کارآفرینان، ضمن مرور مستند ادبيات موضوعي و موضوعات مرتبط با آن، به طراحي، تبيين و ارائه نوعشناسي از مباني وشاخص هاي مطالعه تطبیقی آموزش های كارآفرينانه پرداخته و بر اين اساس عوامل تشکیل دهنده را مورد بحث و بررسي قرار گرفت. همچنین نشان داده شد، که هر کدام ازصاحبنظران چه دیدگاههایی نسبت به آموزش های کارآفرینی داشته اند. در پايان مقاله، موارد مذكور جمعبندي شده، بحث و نتيجهگيري، و پيشنهادات ارائه گردید.
کلید واژگان :نوع شناسی - مطالعات تطبیقی - کارآفرینی - آموزشهای کارآفرینی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک