چکیده :

هدف از اجراي تحقيق حاضر، ارائه مدل عوامل بازاریابی مؤثر بر شاخص قیمت سهام با رویکرد فازی(مطالعه موردي: بورس اوراق بهادار تهران) مي‌باشد. بر اين اساس ضمن مروري جامع بر ادبيات موضوعي مربوط به شاخص قیمت سهام، از ميان جامعه500 عضوي مورد مطالعه، تعداد 150 پاسخ انتخاب، سپس با جمع‏آوري داده‏هاي مورد نياز با استفاده از ابزارهاي مراجعه به اسناد و مدارك، مصاحبه و بويژه پرسشنامه با ضريب پايايي 86% ، در قالب روش تحقيق غيرآزمايشي پيمايشي، به استخراج مدل هدفگذاري پرداخته شده است. نتایج تحقيق نشان میدهد کلیه عوامل تحقیق شامل سهم بازار، تبلیغات، کیفیت و تنوع محصولات بر متغیر وابسته نسبتا تاثیر گذار میباشند ولی تاثیر عوامل کیفیت محصول نسبت به بقیه بیشتر میباشد که در این بین نفوذ پذیری نسبی عوامل سهم بازار در گام بعدی قرار گرفت.در پايان مقاله، بحث و مقايسه، نتيجه‌گيري و پيشنهادات كاربردي، و نيز مواردي چند در خصوص ادامه و پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه گردید.

کلید واژگان :

مدل، بازاریابی، شاخص قیمت سهام، فازی، بورس اوراق بهادار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک