چکیده :

رشد روز افزون تعداد سازمان ها و شركت ها و همچنين بهبود و توسعه شيوه هاي توليد، بازاريابي، ورود انواع محصولات و خدمات جديد به بازار، تغيير نيازها و خواسته هاي مشتريان و ساير مواردي كه نهايتا منجر به پيچيدگي رقابت مي شوند سازمان ها را بر آن مي دارد كه از تمامي امكانات و فرصت هاي موجود و در دسترس خود بهره گرفته و به بهترين و كاراترين شكل ممكن به سمت توسعه و سودآوري گام بردارند. يكي از فرصت هاي در دسترس هر سازماني افرادي هستند كه در آن سازمان مشغول به فعاليت مي باشند. شناخت ويژگي ها و توانايي هاي كاركنان مي تواند سازمان را در بهره گيري هر چه بيشتر آنان ياري رساند. در مقاله حاضر ابتدا به تعريف كارآفريني سازماني و كارآفرين سازماني پرداخته شده و سپس انواع فرصت ها و همچنين ارزيابي فرصت هاي كارآفرينانه طبق الگوهاي محققين و پژوهشگران مختلف مورد بررسي قرار گرفته است. پس از ارائه طبقه بندي جديدي از فعاليت هاي كارآفرينان سازماني و همچنين فرصت هاي كارآفرينانه، ارتباط كارآفرين سازماني و فرصت با توجه به طبقه بند ي ارائه شده مورد بررسي قرار گرفته است. در پايان نيز به بحث و نتيجه گيري موضوع مورد تحقيق پرداخته شده است.

کلید واژگان :

نوع شناسي، كارآفريني سازماني، كارآفرين سازماني، فرصت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک