در سالهای اخیر بسیاری از شرکتها برای باقی ماندن در جهانی با این تغییرات سریع، کارآفرینی را بعنوان یک ضرورت رفتاری و عملکردی در نظر میگیرند. این باور همواره در مجامع علمی و عمومی مورد توجه بوده و تأثیرات مثبتی بر عملکردها داشتهاست. این پدیده با توانایی ایجاد تحول در جامعه، میتواند فرصتهای شغلی جدیدی ایجاد نماید. درک کامل این مفهوم نیازمند دیدگاه بین رشتهای است، بنابراین بررسی تئوریهای مختلف در رابطه با ماهیت کارآفرینی، میتواند فرصتهایی را برای کاربردشان در زمینههای مختلف، روشن نماید. در این مقاله، با هدف مقایسهی دیدگاههای علوم مختلف نسبت به کارآفرینی، مستند به مرور ادبیات، کارآفرینی از منظر اقتصاددانان، روانشناسان، جامعهشناسان و دانشمندان مدیریت معرفی و سطوح تحلیلی مختلف تمرکز این دیدگاهها در چارچوب مدونی با هم مقایسه شد. طبقهبندی و مقایسهی انجام شده، امکان بررسی مفهوم کارآفرینی را از زوایای مختلف ارائه میدهد.
کلید واژگان :مطالعه تطبیقی، کارآفرینی، رشتههای علمی.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142271842634293
- سال انتشار : 1389
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس سالانه مدیریت، نوآوری و کارآفرینی
- برگزار کنندگان : 27 و 28 بهمن 89- شیراز
- تاریخ ثبت : 1393/11/11 19:03:46
- ثبت کننده : حسنعلی آقاجانی
- تعداد بازدید : 353
- تعداد فروش : 0