چکیده :

با بروز تحول در دانشگاه هاي سنتي و پذيرش نقش توسعه اقتصادي، دانشگاه كارآفرين علاوه بر آموزش و پژوهش، عامل تحقق نوآوري فناورانه به ويژه در فضاي فناوري هاي پيشرفته مي گردد و از اين طريق پايه هاي نظام ملي نوآوري مستحكم و زمينه براي تحقق توسعه مبتني بر دانايي فرآهم مي شود. مقاله حاضر با بررسي در زمينه هاي پيدايش دانشگاه كارآفرين، مفهوم آن و نيز عوامل مؤثر در تبديل دانشگاه ها به دانشگاه كارآفرين در صدد است درك و شناخت بيشتري را از اين پديده به دست دهد.مقاله نشان داد كه تحولات اجتماعي، اقتصادي، محيطي و نيز تحولات دروني دانشگاه ها در دهه هاي اخير در پيدايش دانشگاه كارآفرين مؤثر بوده اند همچنين مقاله نشان داد در مسير تبديل دانشگاه ها به دانشگاه كارآفرين لازم است آنها در ابعاد ساختاري، مديريتي و فرهنگي خود را متحول ساخته و با گسترش زيرساخت هاي مورد نياز زمينه را براي ايفاي كاركردهاي جديدتر فراهم سازند.

کلید واژگان :

دانشگاه، نسل سوم، كارآفرين



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک