چکیده :

هدف از مطالعه اين تحقیق، رابطه بین استقرار نظام مدیریت دانش و مهارت های مدیران مي باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع پیمایشی می باشد.جامعه آماری شامل کارکنان یکی از سازمان های دولتی استان مازندران می باشد که با استفاده از فرمول کوکران ، 56 نفر به شکل تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ای که از دو بخش تشکیل شده است. پرسشنامة مدیریت دانش که براساس پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش فونگ و چوی(2009) و پرسشنامة استاندارد مهارت های مدیران تنظيم شده است. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ برای مدیریت دانش 0.87 و مهارت های مدیران0.86 مورد سنجش و تایید قرارگرفت، برای بیان توصیفی و تجزيه و تحليل داده‌ ها از روش آمار توصیفی و به منظـور بررسی معناداری فرضیه های تحقیق از آزمـون همبستگي پیرسـون و تحلیل رگرسیون با نرم افزارSPSS18 استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی ازآن است که بین مدیریت دانش و مهارت های مدیران و مولفه های آن ( ادراکی، انسانی، فنی) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، مهارت های مدیران، نیروی انسانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک