چکیده :

پژوهش حاضردرصدد شناسائي ساختار نظام ارزيابي عملكرد كاركنان آموزش و پرورش شهرستان مياندوآب بوده، تا با مطالعه اسناد و مدارك موجود و نظرخواهي از كاركنان، در جهت تقويت نقاط قوت و رفع نقايص و كاستي ها پيشنهادات لازم را به مديران ارائه دهد.پژوهش حاضرکه در سال 91 به انجام رسید.جامعه آماري ما كليه كاركنان آموزش و پرورش مذكور بوده، بنابراين از گرفتن نمونه امتناع شد و فرضيه‌ها در دو بعد محتوايي (شاخصها و استانداردها) واجرايي (روشهاي انجام ارزيابي، منابع ارزيابي (ارزيابي كنندگان)، دوره هاي ارزيابي، نحوة استفاده از نتايج حاصله)تنظيم گرديد در اين تحقيق، از روش تحقيق توصيفي از نوع پيمايشي جهت بررسي وضعيت موجود نظام ارزيابي عملكرد و مقايسه آن با وضع مطلوب استفاده شده است.همچنین در بخش توصيفي آماره هاي ميانگين، انحراف استاندارد، فراواني و درصد‌ها استفاده شد. براي‌آزمون فرضيات از آزمون آماري ناپارامتريك علامت دار ويلكاكسون استفاده شده است.نتايج فرضيه ها همگي وجود اختلاف را در بين دو وضعيت تأئيد كردند و در كل استنتاج گرديدكه بين وضع موجود نظام ارزيابي عملكرد و وضع مطلوب تفاوت معني‌داري حاكم است.

کلید واژگان :

عملکرد، ارزیابی، آموزش و پرورش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک