چکیده :

تجاري سازي مجموعه تلاشهايي است كه به منظور فروش كارهاي دانشگاهي با هدف كسب سود و ارتباط هرچه بيشتر آموزش و پژوهش با اهداف اقتصادي و اجتماعي مي توان اشاره كرد. فن‌آوري، تركيب‌كننده يافته‌هاي علمي و فنون مختلف بمنظور عملياتي‌كردن كارهاي علمي است. امروزه در ایران شاهد پیدایش دانشگاه های جدیدتر و بیشتر و به طبع آن رشته های افزون تری هستیم که متاسفانه دارای مصارف کاربردی نمی باشند، چرا که بسترهای لازم برای بالندگی این رشته ها فراهم نبوده، که این امر لزوم پرداختن به مباحث تجاری سازی تکنولوژی را بیش از پیش نمایان می سازد. در مقاله حاضر ابتدا به بررسی ادبیات موضوع پرداخته و با اتکا به نتایج تحقیقات به شباهتهایی شامل نقش پشتیبانی مالی، نقش تعامل و ارتباط و انتقال، نقش مراکز و نهادها و نقش استفاده از نتایج تحقیقات اشاره شده است و در پایان با استفاده از این نتایج به ارائه پیشنهادات کاربردی از جمله اینکه برای تجاری سازی و پیشبرد اهداف تجاری سازی تکنولوژی دز دانشگاه، ایجاد دفاتر انتقال تکنولوژی در دانشگاه یا خارج از آن برای تعامل و ارتباط پویا و پشتیبانی مالی همچنین بررسی نتایج تحقیقات صورت گرفته در زمینه موضوع مورد نظر را، در نظر داشته باشند.

کلید واژگان :

تئوریک، تجربی، تجاری سازی، تکنولوژی، دانشگاه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک