ظهور تکنولوژی اطلاعات و تغییر نگرش سنتی بازار یابی به نگرش دانش محور در دنیای مجازی امروز می تواند استفاده از این فناوری را در امر بازاریابی و روابط با مشتری به یک مزیت رقابتی تبدیل نماید. هدف مقاله تبیین نحوه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در زمینه روابط با مشتری (CRM) برای پیشرو بودن در برقراری ارتباط با مشتریان می باشد. در حقیقت لزوم استفاده از این فناوری در مدیریت ارتباط با مشتری، شناسائی صحیح و کامل مشتریان بطور عام و مصرف کنندگان بطور خاص در ارتباط با یک سازمان ، فاید ه مورد انتظار مشتریان و نوع ارتباط آنها با سازمان در فضای الکترونیک می باشد. در این مقاله سعی نگارندگان بر تبیین انواع مشتریان، مصرف کنندگان، بیان فایده مورد انتظارمشتری و بیین انوا ع ارتباطات آنها باسازمان، با استفاده از کتب و مقالات متعدد خارجی و داخلی می باشد. سرمایه گذران ، تامین کنندگان و شرکاء،مصرف کنندگان الکترونیک گروههای اصلی مشتریان صازمان بوده از طریق انواع ارتباطات تبادلی ، تعاملی و فیزیکی با سازمانها مرتبط بوده و انتظار دارند تا تمامیت فایده آنها از کالا و خدمات سازمانها بیش از هزینه کرد آنها باشد. در نهایت بیان شد که با توجه به روند رو به تزاید سازمانهای مجازی و باز لزوم استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت روابط با مشتری می تواند نوید بخش ره آوردی بسیار ارزشمندی چون وفاداری مشتری، دسترسی آسان به اطلاعات مفید از میان انبوه اطلاعات از طریق داده کاوی ، بهره وری ، تخصیص بهینه منابع و صرفه جوئی های مالی و زمانی را بدنبال داشته باشد.
کلید واژگان :فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، مدیریت ارتباط بامشتری (CRM)، فایده مورد انتظار از نظر مشتری، مشتری مداری
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142402068686072
- سال انتشار : 1386
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک و تجارت جهانی
- برگزار کنندگان : شرکت نوآفرینان کیفیت
- تاریخ ثبت : 1393/11/26 20:48:06
- ثبت کننده : علی اصغر داودیان
- تعداد بازدید : 386
- تعداد فروش : 0