چکیده :

هدف اصلي اين پژوهش بررسي رابطه بين مولفه هاي سازمان يادگيرنده)از ديدگاه پيتر سنگه( و خلاقيت و نوآوري دبيران دبيرستانها ومراکز پيش دانشگاهي شهرستان بيجار است. روش اين پژوهش، توصيفي از نوع همبستگي است. جامعه آماري تحقيق شامل 210 نفر دبيرزن و مرد مدارس متوسطه و پيش دانشگاهي سطح شهر بيجاراست که با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي نسبتي طبقه اي تعداد 131 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. . براي گردآوري داده ها از پرسش نامه هاي سازمان يادگيرنده با 28 گويه و پرسشنامه خلاقيت و نوآوري با18 گویه گويه استفاده شده است. ضرايب پايايي اين پرسش نامه ها با استفاده از روش آلفاي کرونباخ محاسبه و به ترتيب 91/0 و72/0به دست آمده است. برسي داده هاي گردآوري شده با استفاده از آزمون هاي همبستگي پيرسون و رگرسيون چندگانه با روش گام به گام نشان داد که بين سازمان يادگيرنده و خلاقيت و نوآوري دبيران رابطه مثبت و معني دار وجود دارد.

کلید واژگان :

سازمان يادگيرنده؛ قابليت شخصي؛ آرمان مشترك؛ مدل هاي ذهني؛ تفكر سيستمي؛ يادگيري تيمي؛ خلاقيت و نوآوري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک