به موازات تحولات وسیع تکنولوژی ودنیای متغیراطلاعاتی، يكي از مهمترين مباحث در جامعۀ فراگیر فناوری و توسعه اطلاعاتی، مسئله تجارت الكترونيك است. تعامل بين فناوري و فرايند كسب و كار، كليد فهم اثراتي است كه تجارت الكترونيكي بر معاملات اقتصادي و در نهايت بر كل اقتصاد ميتواند داشته باشد. پيشرفت فناوري اطلاعات و ارتباطات در دو دهه اخير، و گسترش كاربردهاي آن در عرصههاي مختلف اقتصادي و اجتماعي، موجب شكلگيري فصل نويني از روابط متقابل بين افراد، نهادها، شركتها و دولتها شده است. مفاهيم جديدي در ادبيات اقتصادي و تجارت، در حال ظهور هستند. روشهاي سنتي تجارت و كسب و كار، در حال بازنگري بوده و در پرتو اين تحول، مشاغل و فعاليتهاي جديد اقتصادي در حال شكلگيري هستند. در این مقاله تلاش شده است تا تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات وشبکه های اجتماعی بر تجارت الکترونیک به خصوص بازاریابی الکترونیکی مورد بررسی قرار گیرد.به همین منظور ضمن بیان شرح مختصری پیرامون شبکه های اجتماعی و کاربرد آن به عنوان رویکردی نوین در بازاریابی الکترونیکی ، یکی از شبکه های اجتماعی بعنوان نمونه توسط مدل پورتر مورد ارزیابی و آنالیز واقع گردیده و درنهایت تعامل و چگونگی ایجاد ارزش به وسیله شبکه های اجتماعی و تجارت الکترونیک بررسی و نتایج حاصل تشریح گردید.
کلید واژگان :فناوری اطلاعات و ارتباطات، شبکه های اجتماعی، بازاریابی الکترونیکی، مدل پورتر
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142497401693313
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین همایش ملی مدیریت و کارآفرینی خوانسار
- برگزار کنندگان : دانشگاه پیام نور مرکز خوانسار
- تاریخ ثبت : 1393/12/07 21:36:56
- ثبت کننده : داریوش خاکسار
- تعداد بازدید : 331
- تعداد فروش : 1