چکیده :

بیمه عمر هم بدلیل حمایت مالی خانواده پس از فوت سرپرست آن و هم بدلیل ویژگی پس اندازی، بسیار مفید است.عوامل بازاريابي بی شك در ميزان گرايش مردم به خريد این بيمه نامه ها بسيار مؤثرند.با انجام مطالعات مقدماتي، محقق عناصرآمیخته بازاریابی خدمات و مؤلفه هاي گرايش به خريد این بيمه نامه ها را در مشتريان جهت خريد لحاظ میکند و برآن است تابه این سؤال که آیا بین عوامل بازاريابي و گرايش به خريد بيمه نامه هاي عمر از ديدگاه مشتريان رابطه وجود دارد یا خیر پاسخ گوید.براي پاسخگويي به سؤال مذكور، فرضياتي تدوین و اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه تحلیل گرديد.نتایج حاصل از آزمون آماری پیرسون نشان دهنده وجود رابطه معنی دار بین عوامل آمیخته بازاریابی و گرایش به خرید بیمه نامه های عمر از دید مشتریان بوده که شدت همبستگی بین شواهد فیزیکی و گرایش به خرید(7/48) بیشترین میزان است.جهت رتبه بندی عوامل تأثیرگذار نیز از آزمون فریدمن استفاده شد که عامل قیمت گذاری با میانگین 56/6 در رتبه اول قرار گرفت.در پایان بر اساس نتایج آزمون فرضیه ها، پیشنهاداتی در جهت بهبود عوامل بازاريابي مؤثر بر گرايش به خريد بيمه های عمر ارائه گردید.

کلید واژگان :

قیمت گذاری، توزیع، ارتقاء، کیفیت و بهره وری، گرایش به خرید.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک