چکیده :

در دنياي رقابتي امروز، كسب يك مزيت رقابتي براي حفظ رشد و رسيدن به توسعه پايدار ضروري است.انجام مسئوليت اجتماعي سازمان موجب ايجاد تصويري مناسب از سازمان در ذهن مصرف كننده مي شودكه اين تصوير مناسب باعث وفاداري مشتريان مي گردد. اين مطالعه يك پژوهش توصيفي است كه هدف اصلي آن، مطالعه بازاريابي سبز تحت نيروي محركه مسئوليت اجتماعي مي باشد كه بعد از مرور ادبياتگسترده در رابطه با مسئوليت اجتماعي، بازاريابي سبز، نظريه ذي نفعان، نظريه نظارت و ديگر ادبيات مرتبط، سه عنصر كليدي در اجراي بازاريابي سبز شناسايي شد و نقش هر كدام مشخص گرديد. اين سه عنصر كليدي عبارت اند از دولت، سازمان ها و مصرف كنندگان. دولت رفتارهاي سبز را هدايت مي كند، مصرف كنندگان محصول سبز را تقاضا و مصرف و سازمان ها محصول سبز را توليد مي كنند. در نهايت وباتوجه به ادبيات موجود چارچوب پيشنهادي اين پژوهش، در رابطه با انجام بازاريابي سبز تحت نيروي محركه مسئوليت اجتماعي سازمان باتوجه به نقش دولت و مصرف كنندگان و توليد كنندگان، ارائه مي شود

کلید واژگان :

بازاريابي سبز، مسئوليت اجتماعي سازمان، نظريه ذي نفعان، نظريه نظارت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک