چکیده :

امروزه شرکت‌ها در محیط رقابت شدید تجاري به‌وسیله نوآوري‌ها، موقعیت خود را مدیریت و پشتیبانی می‌کنند، بنابراین یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین سرمایه‌های شرکت‌ها، استفاده از دانش و ایجاد نوآوری است. درنتیجه مدیریت دانش و خلق نوآوری یکی از مهمترین عوامل پیروزی شرکت ها در شرایط رقابتی و عصر اطلاعات می‌باشد. هدف پژوهش، بررسی اتخاذ نوآوری در حسابداری مدیریت با توجه به سازگاری فرهنگ شرکتی و درک نتایج شرکت‌ها است. روش پژوهش از نوع مطالعه کتابخانه‌ای، تحلیلی- علی و مبتنی بر تحلیل داده‌های تابلویی (پانل دیتا) است که اطلاعات مالی 102 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی 1389 تا 1394 بررسی شده است. برای تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش از نرم‌افزارهای 25 SPSS، 10 Eviews و 16 Minitab استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که بين افزایش سازگاری فرهنگ شرکتی با اتخاذ نوآوری در حسابداری مدیریت شركت‌ها رابطه معنادار و مستقیم، میان افزایش درک نتایج با اتخاذ نوآوری در حسابداری مدیریت شركت‌ها رابطه معنادار و مستقیم و در نهایت بين انتشار اخبار خوب با اتخاذ نوآوری در حسابداری مدیریت شركت‌ها، رابطه معنادار و معکوس وجود دارد.

کلید واژگان :

اتخاذ نوآوری، حسابداری مدیریت، سازگاری فرهنگ شرکتی، اخبار خوب.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک