چکیده :

این پژوهش با هدف تاثیر کاربرد چند رسانه ای ها با دو روش تدریس فراشناخت و سنتی بر نگرش به درس دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه اراک انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی بود. در این پژوهش 44 نفر از دانشجویان رشته روانشناسی، با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به روش تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه نگرش به درس محقق ساخته برای پیش آزمون، پس آزمون و در دو گروه کنترل و آزمایش استفاده شد. گروه آزمایش 12 هفته درس روانشناسی را با استفاده از چندرسانه ای ها به همراه روش تدریس فراشناخت و گروه کنترل درس روانشناسی را با استفاده از چندرسانه ای ها به همراه روش تدریس سنتی آموزش دیدند. جهت دستیابی به هدف پژوهش، روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل اتخاذ گردید. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از نمرات پیش آزمون و پس آزمون از آزمون t گروه های مستقل استفاده شد. نتایج تحلیل نشان داد کاربرد چند رسانه ای ها با روش تدریس فراشناخت در مقایسه با چند رسانه ای ها همراه با روش تدریس سنتی بر نگرش به درس تاثیر معناداری ندارد.

کلید واژگان :

چندرسانه ای، روش تدریس سنتی، روش تدریس فراشناخت ، نگرش به درس



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک