چکیده :

گردشگری الکترونیکی نقطه عطفی بین گردشگری و فناوری اطلاعات است که هر دو پدیده از عمده ترین فعالیت های درآمدزا و مولد فرصت های شغلی در جهان است. گردشگری خود به انواع گوناگونی تقسیم شده است و فناوری اطلاعات نیز با فعالیت های گوناگونی بر توسعه گردشگری تآثیر گذار است. نقش فناوری اطلاعات در توسعه این صنعت از دو بعد قابل بررسی است یکی بکارگیری فناوری اطلاعات در اطلاع رسانی و ارائه خدمات گردشگری که به معنی استفاده همه جانبه از پتانسیل های صنعت فناوری اطلاعات در جهت توسعه زیر ساخت های صنعت گردشگردی است و دیگری گردشگری مجازی است که به معنای گردش و سفر به صورت الکترونیکی و شامل الکترونیک شدن منابع گردشگری است. مفهوم گردشگری الکترونیک شامل کلیه اجزا کسب و کار از قبیل تجارت الکترونبکی، تحقیق و توسعه الکترونیکی تولید محتوای الکترونیکی و ارایه خدمات به صورت الکترونیکی است. استان مازندران با بهره گیری از اقلیم طبیعی مناسب، سه عنصر جاذب گردشگری (کوه ،جنگل، دریا) را در خود جای داده و به عنوان یکی از بهترین استان های کشور جهت تفریح و گذران اوقات فراغت برای گردشگران داخلی و خارجی می باشد . معرفی کامل و جامع جاذبه های این استان و همچنین برنامه ریزی مناسب جهت توسعه زیرساخت های منطقه جهت تامین نیازهای گردشگران، نیارمند تهیه برنامه ای استراتژیک و نظام مند است تا با بررسی های دقیق و موشکافانه و ارائه راهبردها و سیاست های اجرایی، نقاط قوت و ضعف منطقه مشخص گردد و از فرصت های بالقوه منطقه به بهترین نحو استفاده شود و محدودیت های موجود به حداقل برسد.

کلید واژگان :

برنامه ریزی استراتژیک ، زیرساخت های الکترونیک ،توریسم الکترونیک ، گردشگری الکترونیکی ، فناوری اطلاعات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک