چکیده :

هدف این پژوهش طراحي الگوي سنجش فرسودگي شغلي ( مورد مطالعه : دبيران متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان ساري) می باشد، این پژوهش از نوع توصیفی-کاربردی است. جامعه آماري پژوهش حاضر شامل کليه دبیران متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان ساری به تعداد 3288 نفر مي¬باشند پژوهشگر به منظور تعیین اندازه نمونه از جدول "کرجسی"و "مورگان" استفاده نموده است که بر اساس آن تعداد نمونه 346 نفر در نظر گرفته شده است. برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به مبانی نظری و استخراج عوامل و شاخص‌های اولیه از منابع کتابخانه ای و اینترنتی شامل کتب، مقالات و مطالعات موردی استفاده شده است. جهت گردآوری اطلاعات و داده‌های مورد نیاز به منظور بررسی فرضیه پژوهش از پرسش نامه استفاده شده است. در این پژوهش جهت سنجش اعتبار پرسش نامه¬ها از روش اعتبار سازه استفاده شده است. و برای محاسبه میزان پایایی این پژوهش از "روش آلفای کرونباخ" استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد حجم کار ابهام نقش تضاد نقش ناعادلانه بودن پاداش ناهماهنگی عاطفی بر فرسودگی شغلی تاثیر گذار می باشد. فرسودگی شغلی بر کاهش رضایت شغلی بر زوال شخصیت کارکنان تاثیر گذار می باشد این تاثیر گذاری در متغیرهای زوال شخصیت و کاهش موفقیت شخصی معنا دار نمی باشد.

کلید واژگان :

فرسودگی شغلی ، ابهام نقش ، حجم کار ، آموزش و پرورش شهرستان ساری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک