اين پژوهش به ارزیابی تأثیر ابعاد سه گانه بازارگرایی از دیدگاه نارور و اسلاتر بر عملکرد خدمات جدید بواسطه نوآوری تدریجی و نوآوری بنیادی می پردازد. این مطالعه در یکی از مهمترین صنایع خدماتی کشور، یعنی صنعت بیمه و در سطح استان گیلان انجام پذیرفته است. جهت جمع آوری اطلاعات، از پرسشنامه ای استاندارد حاوی 26 سؤال و در هفت بعد استفاده و بین 265 نفر از کارکنان شرکت های بیمه بعنوان نمونه های آماری توزیع گردید. بمنظور تحقق اهداف تحقیق، 10 فرضیه تدوین و آزمون شد. نتیجه آزمون مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که هر یک از ابعاد بازارگرایی، علاوه بر اثرگذاری بر نوآوری خدمات؛ تأثیر معنادار و قابل ملاحظه ای نیز بواسطه نوآوری خدمات بر عملکرد مالی و بازار شرکت ها داشته است. در انتها نیز جمع بندی و راهکارهایی برای افزایش عملکرد خدمات جدید با تأکید بر بازارگرایی ارائه شده است.
کلید واژگان :بازارگرایی، نوآوری تدریجی، نوآوری بنیادی، عملکرد خدمات جدید.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142504928284537
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس علوم مدیریت نوین
- برگزار کنندگان : مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی حکیم جرجانی، گرگان
- تاریخ ثبت : 1393/12/08 18:31:22
- ثبت کننده : محمدرضا تقی زاده جورشری
- تعداد بازدید : 368
- تعداد فروش : 0