در دنیای امروز، پویایی و پیچیدگی مفهوم توسعه محصول جدید و اهمیت زیاد آن در دنیای رقابتی کسب و کار، لزوم انجام تحقیقات گستردهای در زمینه مدیریت دانش و دانش محصول را می طلبد. توسعه موفق و پیوسته محصولات جدید کلید اصلی موفقیت در مزیت رقابتی کسب و کار شرکت ها در آینده است. توسعه ي محصول جديد فرآيندي است كه در آن محصول يا خدمتي جديد به بازار عرضه مي شود. محصولات جديدي كه نيازها و خواسته هاي مشتريان را برآورده سازند و از آن فراتر روند، عاملي كليدي در حفظ و بهبود مزيت رقابتي به شمار مي روند. در این تحقیق به ارزیابی ذهنی و عینی دانش مشتری از توسعه محصولات جدید پرداخته می¬شود. جامعه آماری این پژوهش کلیه مصرف کنندگان ساعت در شهرستان رشت می باشند. با توجه حجم نامحدود جامعه پژوهش، از روش نمونه گيري تصادفي ساده و تعداد نمونه از فرمول کوکران، برابر با 383 نفر تعیین گردید. ابزار جمع آوری دادهها پرسش نامه محقق ساخته است که روایی آن توسط صاحب نظران مدیریتی و متخصصین بازاریابی تایید و پایایی آن به شیوهی آلفای کرونباخ برابر 92/0 بدست آمده است. نتایج حاکی از آنست که بین ارزیابی ذهنی و ارزیابی عینی محصول و همچنین درگیری محصول با قصد خرید محصولات جدید ساعت رابطه معناداری وجود دارد.
کلید واژگان :مدیریت دانش، دانش محصول، ارزیابی ذهنی، ارزیابی عینی، محصول جدید، پیچیدگی ذهنی محصول
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142506414649108
- سال انتشار : 2013
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومين کنفرانس بين المللي مديريت، کارآفريني و توسعه اقتصادي
- برگزار کنندگان : موسسه آموزشی -تحقیقاتی نورباران اندیشه
- تاریخ ثبت : 1393/12/08 22:39:06
- ثبت کننده : ناهید علی زاده
- تعداد بازدید : 305
- تعداد فروش : 1