چکیده :

مدیران ارشد سازمان ها همواره در جستجوی راه حلی برای مرتفع کردن مسایل واحد های مختلف سازمانی می باشند. در این میان انتخاب تامین کننده مناسب به یکی از اساسی ترین مسایل در زنجیره تامین سازمان ها تبدیل شده است. در واقع انتخاب تامین کننده مناسب کلید اصلی به دست آوردن کیفیت مطلوب، بجای، قیمت مناسب، سطح لازم حمایت فنی و سطح مطلوب خدمات است. نگارندگان این مقاله نیز بدنبال انتخاب مناسبترین تامین کننده برای قطعه ای خاص در شرکت ایران خودرو می باشند. بدین منظور و با توجه به شرایط محیطی و محاطی صنعت خودروی کشور مان پس از شناسایی معیار های لازم جهت دستیابی به هدف مقاله، این معیارها را بومی ساخته و در ادامه با استفاده از تکنیک FVIKOR و داده های ذوزنقه ای اقدام به انتخاب برترین تامین کننده نموده ایم. در پایان نیز ضمن جمع بندی به ارائه پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی پرداخته ایم.

کلید واژگان :

تصمیم گیری چند معیاره، تامین کننده، زنجیره تامین، VIKOR، اعداد فازی ذوزنقه ای



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک