چکیده :

در هزاره سوم، دستیابی به موفقیت و بقای سازمان ها مشکل و مشکل تر می شود و این موقعیت ناشی از بالا رفتن اهمیت رقابت پذیری بین سازمان ها در ارائه ی خدمات متنوع تر، در زمان و هزینه پایین تر و با کیفیت بالاتر است. يكي از ديدگاه‌هاي نوين مدیریتی مطرح شد، تفکر ناب است(متقی،1383: 353، به نقل از قرایی پور،1386). تحقیق حاضر با هدف بیان دیدگاه های مختلف در مورد تفکر ناب برای رسیدن به دیدگاه در مورد آن انجام گرفته است. برای این منظور به دنیال پاسخ به این سوال هستیم، که یک تفکر ناب در سازمانهای آموزشی هزاره سوم ، دارای چه ویژگیهایی می تواند باشد؟ با بررسی پیشنه تحقیقات تفکر ناب می توان نتیجه گرفت که یک تفکر ناب، تفکری است که با تاکید بر اعتماد، آفرینش ارزش ، مسئولیت اجتماعی، اخلاق، عقلانیت، عدالت، استقلال ، روان سازی فرایندهای سازمان، خدمت گذاری، خلاقیت، روابط، نظم اجتماعی،ارتقا شاخص های کیفی، ریشه کن کردن اتلاف،نهادینه کردن تجارب علمی و عملی ، و استقرار نظام جامع مدیریت، استانداردسازی فرایندها ، باورها، نمادها، نگرشها و سمبل ها در سازمان اعمال حاکمیت می کند.

کلید واژگان :

تفکر ناب، اصول ناب، ناب،



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک