چکیده :

هدف تحقیق بررسی میزان آشنایی مصرف کنندگان با محصولات ارگانیک و رضایت به پرداخت بیشترجهت محصول خیار ارگانیک از دیدگاه مصرف کنندگان در سطح میادین میوه و تره بار شهر تهران بود. تحقیق از نوع کاربردی، روش پژوهش ازنوع توصیفی - پیمایشی و جامعه آماری آن شامل 15408 نفرازمصرف کنندگان بود که ازاین تعداد 320 نفربه عنوان نمونه، مورد مطالعه قرار گرفتند. حجم نمونه از طریق فرمول کوکران محاسبه گردید و نمونه گیری نیز به شیوه نظامند به روش طبقه ای نسبی و به شکل تصادفی صورت گرفت. ابزار تحقیق، پرسشنامه ای بود که روایی صوری، محتوایی آن براساس نظرات اساتید تائید و برای تعیین میزان پایایی، از ضریب آلفای کرونباخ 92/0استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزار / SPSS صورت گرفت. با استفاده از فواصل بین نسبت ها در درصد تجمعی و میانگین، میزان آشنایی مصرف کنندگان به طور متوسط با کنترل شیمیایی 43/6 ، کنترل بیولوژیک 39/4 محصول ارگانیک 37 و محصول غیر ارگانیک 37/8 درصد بود. همچنین میزان رضایت افراد در پرداخت هزینه بیشتر برای محصول خیار ارگانیک 2/83 درصد و عدم تمایل به پرداخت بیشتر 8 / 16 بود بالاترین میزان تمایل به پرداخت نیز 16/6 درصد از قیمت پایه خیار معادل با 1000 ریال بود کهز، 3 / 23 درصد مصرف کنندگان را شامل گردید.

کلید واژگان :

آشنایی مصرف کنندگان -محصولات ارگانیک- خیار ارگانیک- پرداخت بیشتر -میادین میوه و تره بار تهران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک