چکیده :

در محيط رقابتي سريع امروز، شركتها نياز دارند تا به طور فزاينده زيرك، چابك و سازگار باشند. در حاليكه اغلب قادرند تا ايجاد كنند سطح خاصي از عملكرد را بر پايه تكنولوژي هاي موجود، شركتها اغلب بدنبال اين هستند تا در سطح ثابتي از تكنولوژي جديد قرار گيرند قرن بيست و يكم با سازمانهايي پيچيده، پويا و متحول همراه خواهد بود. قرن آينده سازمانهايي را به دنيا معرفي خواهد كرد كه جهت عرض اندام و حفظ بقا به رقابت جهاني مي پردازند. سازمانهايي كه تلاش خواهند كرد تا كالاها و خدمات، با حداكثر سرعت به مشتريان عرضه شود. سازمانهايي كارآفرين كه به انگيزش نيروي انساني توجه زيادي مبذول داشته و ضمن استفاده بيشتر از تكنولوژي ارتباطات، از طرحهاي سازماني پويا و اقتضايي بهره خواهند گرفت. جهان آينده سازمانهايي را شاهد خواهد بود كه بسياري از مشاغل را مجدداً طراحي مي كنند. در مقاله حاضر، با هدف معرفي كارآفريني استراتژي و نقش و اهميت آن در بهره برداري و كشف فرصتها، ضمن مروري استنادي اما مختصر بر ادبيات موضوعي مربوط به مزيت رقابتي نوآوري، كارآفريني ، مديريت استراتژيك، و موضوعات مرتبط با آنها، به نوآوري در كارآفريني استراتژيك و آنگاه به ارائه الگويي بمنظور شناسايي فصل مشترك بين استراتژي و كارآفريني اقدام شده است. در پايان مقاله، موارد مذكور جمع بندي شده، بحث و نتيجه گيري، كاربردهاي مديريتي، و پيشنهادات مرتبط با آن جهت پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.

کلید واژگان :

نوآوري، كارآفريني، مديريت استراتژيك



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک