چکیده :

هدف اين پژوهش، ارزیابي تأثیر ابعاد بازارگرایی بر رضایت مشتریان در استفاده از خدمات بانکی با استفاده از نقش ميانجي قابلیت برندسازی و توانمندسازی مشتری در رابطه بين بازارگرایی و رضایت مشتریان مي باشد. به این منظور، شش فرضیه تدوین گردید. برای گردآوری اطلاعات لازم جهت آزمون فرضیه ها، از پرسشنامه ای استاندارد حاوی 30 سؤال در چهار بعد استفاده شد و بین 222 نفر از کارمندان بانک صادرات در سطح استان گیلان، بعنوان جامعه آماری تحقیق جهت پاسخگویی به بخش های مختلف پرسشنامه توزیع گردید. جهت تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از روش مدل یابی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که بازارگرایی هم بطور مستقیم و هم بواسطه متغیرهای میانجی قابلیت برندسازی و توانمندسازی مشتری بر رضایت مشتریان تأثیری مثبت دارد. در انتها نیز متناسب با هر یک از این عوامل، پیشنهاداتی جهت توسعه بازارگرایی و در نتیجه بهبود رضایت مشتریان ارائه گردید.

کلید واژگان :

بازارگرایی، رضایت، برندسازی ، توانمندسازی مشتری.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک