چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسي عوامل موثر بر گرايش مشتريان به استفاده از خدمات موبايل بانك مي باشد. جامعه آماري اين پژوهش، شامل كليه مشترياني است كه در شعب بانك هاي استان گيلان از خدمات موبايل بانك استفاده مي كنند. براي انتخاب نمونه از روش نمونه گيري تصادفي ساده استفاده شده است و همچنين براي جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه و به منظور تحليل داده ها و همچنين آزمون فرضيه هاي تحقيق از روش مدل يابي معادلات ساختاري استفاده شده است. پژوهش حاضر از نظر روش و ماهيت، از جمله تحقيقات علّي است؛ و به لحاظ اجرا، پيمايشي و از نظر هدف، كاربردي مي باشد. نتايج حاصل از پژوهش گوياي اين مساله است كه تبليغات شفاهي مثبت، اعتماد، امنيت ادراك شده، ريسك ادراك شده، سهولت ادراك شده و سودمندي ادراك شده و هزينه ادراك شده عوامل تاثير گذار بر گرايش مشتريان به استفاده از خدمات موبايل بانك به شمار مي روند.

کلید واژگان :

تجارت الكترونيكي، بانكداري الكترونيكي، موبايل بانك



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک