چکیده :

مقاله حاضر ضمن بحث درباره استفاد از امکانات فضای مجازی در اشاعه اطلاعات مجموعه موزه¬ها، به توصیف مفهوم نوین موزه¬های مجازی می¬پردازد. همچنین برخی از مزایای موزه¬های مجازی نسبت به موزه-های سنتی و نیز استفاده از امکانات فضای¬مجازی برای گسترش و رشد موزه¬های مجازی مورد بررسی قرار می-گیرد. در دنياي امروز نگهداري و طبقه¬بندي آثار هنري يكي از مهمترين عوامل حفظ آثار و بيان هويت فرهنگي- هنري جامعه است. هدف اصليٍ ايجاد موزه¬ها، تاثيرگذاري افكار بر يكديگر و به تفكر واداشتن انسان با نشان دادن پيشينه و تاريخ كهن و معاصر مي¬باشد. موزه¬هاي مجازي مي¬توانند به عنوان ارتباطی نوين و با به كارگيري امكانات الكترونيكي ما را در نيل به اين هدف ياري رسانند .

کلید واژگان :

واقعیت مجازی، فضای مجازی، موزه مجازی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک