چکیده :

هدف : بررسی تطبیقی رابطه مدیریت دانش و مولفه هاي آن بر كارآفريني سازمان . روش: این مقاله در دو بخش سازماندهی شده است. در بخش نخست محققين سعي نمودند، تحقيقات تجربی و موردكاوي هاي بررسي شده در پنج سال اخير در زمینه بررسی رابطه مدیریت دانش و كارآفريني سازماني را شناسایی و بیان نمايند. در بخش دوم به مقایسه تطبیقی- تجربی پژوهش‌های صورت گرفته پرداخته، شباهت‌ها حاصل از این مقایسه بصورت مختصر و مفيد بیان شده، تا جمع بندی نتایج به¬سهولت میسر گردد. در پایان نیز با توجه به مستندات ارائه شده در متن مقاله، مواردی به عنوان پیشنهادات به منظور انجام تحقيقات آتی در ارتباط با موضوع مقاله حاضر ارائه گردیده است. یافته‌ها: با توجه به تحقيقات انجام شده در زمینه كارآفريني سازماني و مديريت دانش، اهميت و تاثير متقابل اين دو موضوع، در این مقاله به شباهت هاي بین اين دو موضوع شامل استقرار مديريت دانش و كارآفريني سازماني، استقرار مديريت دانش و نقش آن در بهبود نوآوري در سازمان، رابطه تسهيم، انتقال دانش و كارآفريني سازماني، بكارگيري دانش و كارآفريني سازماني، مديريت دانش و تاثير آن بر ريسك پذيري كاركنان اشاره شد. يافته ها نشان مي دهد بهبود مستمر مديريت دانش به عنوان ابزاري كارآمد در عرصه ي تكنولوژيكي امروز تاثيرات بسيار مهمي بر كارآفريني خواهد گذاشت و لازم است مديران سازمان ها با هميت و جديت بيشتري در اين عرصه گام برداشته تا در دنياي رقابتي قرن 21 از ساير رقباي خود عقب نمانده و در كسب منافع بيشتر براي سازمان خود موفق تر باشند.

کلید واژگان :

تطبیقی، سازمان، مدیریت دانش، كارآفريني سازماني



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک