چکیده :

در دنیایی که تنها چیزی که در مورد آن اطمینان وجود دارد، پدیده عدم اطمینان است، سازمان ها به منظور پاسخ به محیط متلاطم، نیازمند اتخاذ رویکرد استراتژیکی مناسب می باشند. در این راستا بازارمحوری نقشی اساسی در نیل به مزیت رقابتی و عملکرد عالی در سازمان ایفاء می کند. اگرچه پژوهش های متعددی به بررسی تاثیر بازارمحوری بر عملکرد بنگاه پرداخته اند، اما به نظر می رسد ادبیات پژوهش کشور با فقدان پژوهش های کاربردی در حوزه تاثیر یادگیری محوری بر بازارمحوری به طور عام و تاثیر یادگیری محوری بر بازارمحوری بنگاه های کوچک به طور خاص مواجه باشد. مقاله حاضر با بررسی 82 بنگاه کوچک تهران و با هدف پرکردن شکاف موجود در ادبیات پژوهشی کشور نشان می دهد، تعهد سازمان به یادگیری، تفکر باز و بینش مشترک بر بازارمحوری بنگاه های کوچک تاثیری مثبت و معنادار دارد. همچنین نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل رگرسیون حکایت از وجود رابطه مثبت و معنی دار بین بازارمحوری با سودآوری، فروش و ROI در بنگاه های کوچک دارد.

کلید واژگان :

یادگیری محوری، بازارمحوری، عملکرد، بنگاه کوچک



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک