چکیده :

در حال حاضر آموزش کارآفرینی به یکی از مهمترین و گسترده ترین فعالیت های دانشگاه ها و موسسات آموزشی تبدیل شده است. امروزه در بسیاری از موسسات آموزش عالی، آموزش کارآفرینی را به عنوان لازمۀ رشد نیروی انسانی مطرح می کنند. با توجه به نقش کارآفرینی در سطح کلان توسعه اقتصادی و در سطح خرد مربوط به رضایت و پیشرفت فردی و نیز با در نظر گرفتن اهمیت افزایش قابلیت کارآفرینی از طریق آموزش، علاقه چشمگیری به تدوین برنامه های آموزشی برای تشویق و پرورش کارآفرینی در درون سیستم های آموزشی به وجود آمده است. لذا این پژوهش به بررسی نقش آموزش کارآفرینی بر روحیه کارآفرینی دانشجویان دانشگاه پرداخت. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری به تعداد 180 نفربودند که 123 نفر در این پژوهش به عنوان نمونه مشارکت داشتند. نمونه گیری در این پژوهش به روش تصادفی ساده صورت گرفته است. گردآوری داده ها از طریق کتابخانه ای و ابزار اندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی محتوایی آن با استفاده از نظرات اساتید راهنما و مشاور و دیگر اساتید صاحب نظر تائید و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0= α بدست آمده است جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمونt استفاده گردید. نتایج حاصل از انجام این تحقیق نشان داد که آموزش کارآفرینی بر روحیه کارآفرینی دانشجویان تاثیر دارد.

کلید واژگان :

کارآفرینی، آموزش کارآفرینی، روحیه کارآفرینی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک