چکیده :

تغییرات و تحولات عمده صورت گرفته در سیستم بانکداری ایران، بانک ملت را با چالش های جدیدی مواجه کرده است :تغییر ساختار دولتی به خصوصی ،ازدیاد رقباو رقابت شدید انان برای بدست اوردن سهم بازار بیشتر، گران و هزینه زا شدن چهار سپرده بانکی و ...،این بانک را به سمت افزایش درامد های غیر مشاع (کسب درامد از محل کارمزدخدمات) سوق داده است [1].در این مقاله محقق اطلاعات مورد نیاز خود رابه دو روش مصاحبه با خبرگان و مطالعات علمی و کتابخانه ای جمع اوری کرده است. در بخش اول مقاله، برای تعیین ظرفیت درامد های حاصل از کارمزد خدمات بانک ملت از مدل برنامه ریزی استراتژیکSWOT ومدلهای ارزیابی عوامل درونی IFEوعوامل بیرونی EFEاستفاده شده است. به این دلیل که در مدل ارزیابی عوامل درونیIFE)) و بیرونیEFE)) ،بانک ملت به ترتیب نمره2.25 و1.75را کسب نموده است بنابر این این بانک در بکارگیری از ظرفیت مناسب خود در زمینه ارائه خدمات و درامد های غیر مشاع موفق نبوده است.در بخش اخر مقاله برای ارتقاء ظرفیت خدمات غیر مشاع بانک ملت چند استراتژی SO،ST،WOو WT پیشهناد می گردد.ازمیان استراتژی های گفته شده ،استراتژی تدافعی(WT)بعنوان استراتژی اصلی بانک انتخاب می شود که حدود12عامل اصلی برای استراتژی تدافعی توسط محقق پیشنهاد می گردد که محقق انها را به روش AHPاولویت بندی نموده است.

کلید واژگان :

ظرفیت سنجی ، کارمزد های حاصل از ارائه خدمات ، درامد های غیر مشاع ،بانک ملت ،مدل SWOT وتکنیک AHP



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک