چکیده :

پژوهش حاضر به بررسي ميزان تأثير عنصر قيمت بر جذب مشتري در قراردادهاي بين‌المللي -در شركت حفاري شمال- مي‌پردازد. اين تحقيق برحسب هدف كاربردي و از نظر نحوة گردآوري داده‌ها، توصيفي از نوع پيمايشي مي‌باشد. از نظر روش تجزيه و تحليل داده‌ها نيز، از نوع همبستگي و معادلات ساختاري محسوب مي‌گردد. به اين منظور، براساس نمونه‌گيري به صورت تصادفي، نمونه‌اي معادل 159 نفر انتخاب شده و با استفاده از پرسش‌نامة 17 سؤالي اقدام به جمع‌آوري اطّلاعات گرديد. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده‌ها، نشان مي‌دهد كه عنصر قيمت (با سه شاخص مطرح شده در اين تحقيق يعني: "مبناي استاندارد و روند منطقي قيمت‌گذاري"، "تناسب نرخ‌ها با كيفيت خدمات و انتظارات مشتريان" و "انعطاف‌پذيري و جذابيت قيمت‌ها") تأثير معناداري بر جذب مشتري در قراردادهاي بين‌المللي در شركت حفاري شمال داشته‌است.

کلید واژگان :

بازاريابي، آميختة بازاريابي، قيمت، جذب مشتري، صنعت حفاري، قراردادهاي بين‌المللي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک