چکیده :

هدف این پژوهش، تدوین و اولویت بندی استراتژی با استفاده از الگوی QSPM و SWOT می باشد. این تحقیق از نظر ماهیت، اکتشافی، توصیفی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه شاماری شامل 14 نفر از مدیران و کارشناسان خبره شرکت می باشد، کل جامعه اماری به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است. ابزار گردآوری اطلاعات، مطالعات کتابخانه ای، مصاحبه و پرسشنامه است. ابتدا عوامل و فاکتورهای SWOT توسط کارشناسان شناسایی شده و استراتژی ها از مقایسه فاکتورها استخراج گردید، و سپس بوسیله ماتریس QSPM استراتژی ها الویت بندی گردید، در نهایت پیشنهادات لازم و کاربردی ارائه گردید.

کلید واژگان :

مدیریت استراتژیک، ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE)، ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE)، ماتریس SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها)، ماتریس QSPM (ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی)



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک