چکیده :

منابع انسانی و سرمایه های فکری، از ابزارهای قابل اتکاء در تعیین اهداف ارزشیو خلق معیارهایی جهت ارزش گذاری سازمانی می باشند. ارزش آفرینی، ریشه در اخلاقیات فردی و سازمانی دارد. بایدها و نبایدها، اعتقادات سازمانی، اخلاق حرفه ای، ارزش ها و معیارهای از این قبیل، در قالب اخلاقیات قرار گرفته و با شناخت بهتر پارامترهای موثر، می توان مدلی برای رضایت شغلی و تبلور سرمایه های فکری موجود در سازمان در راستای اهداف سازمانی ترسیم نمود که در چارچوبی خاص برای هر سازمان بطور جداگانه ایده های کارآفرین و خلاق را هم مسیر نموده و اثربخشی سازمانی را متجلی ساخت. با شناخت دقیق، برآورد و هدایت ارزش های مورد احترام هر سازمان یا محدوده جغرافیایی موردنظر، در مواقع بحرانی نیز بهترین نتیجه از عملکرد سازمانی، مدیریت بحران و ایده های استراتژیکی بدست خواهد آمد.در این مقاله که به شیوه مروری تنظیم شده است، با کمک منابع کتابخانه ای، متون علمی و بررسی راهکارهای بهینه شناسایی ارزش ها و ارزش گذاری سازمانی و فردی، سعی در ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود نقش سرمایه های فکری در روند مدیریت ارزش های فردی و سازمانی خواهد شد.

کلید واژگان :

سرمایه فکری، مدیریت ارزش ها،ارزش آفرینی، تحول ارزشی، رضایت شغلی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک