چکیده :

هدف از این پژوهش این پژوهش تحليل عوامل مؤثر بر تبليغات دهان به دهان نسبت به یک مقصد گردشگري با در نظر گرفتن نقش متغيرهاي خودپنداره، شخصيت مقصد، رضایت و تجربه گردشگر است. جامعه آماري این پژوهش شامل گردشگران شهر نوشهر می باشد که در پایيز 1332از شهر نوشهر بازدید کرده اند. ابزار گردآوري داده ها در این پژوهش، پرسش نامه استاندارد بوده است. روایی محتواي آن توسط خبرگان و پرسش شوندگان مورد تأیيد قرار گرفت و پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفاي کرونباخ محاسبه و تأیيد شد. با توجه به روش نمونه گيري که از نوع غير تصادفی در دسترس بود،پرسشنامه ميان 333نفر از گردشگران توزیع شد. از این تعداد 233پرسشنامه معتبرجمع آوري و از طریق روش حداقل مربعات جزئی که یكی از روش هاي مدلسازي معادلات ساختاري می باشد، مورد تجزیه و تحليل قرار گرفت. براي این منظور از نرم افزارهاي SPSSو PLS استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که متغير هاي شخصيت برند، خود پنداره، تجربه و رضایت گردشگر نقش مهمی در تمایلات گردشگران نسبت به تبليغات دهان ایفا می کند. همچنين یافته ها حاکی از تاثير گذاري شخصيت برند مقصد بر خودپنداره و رضایت گردشگران، تاثير خود پنداره بر تجربه و رضایت گردشگران و در نهایت تاثير تجربه گردشگر بر رضایت گردشگران بود. نتایج این پژوهش کاربردهایی در تئوري و عمل براي بخش گردشگري پيشنهاد می کند

کلید واژگان :

شخصيت مقصد، خوپنداره، رضایت، تجربه، تبليغات دهان به دهان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک