چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی نقش هزینه یابی هدف در مدیریت هزینه محصولات و خدمات می باشد. فرآیندی که می تواند در بهبود توسعه محصولات جدید با توجه به نیاز مشتری و با بهره گیری از عملکرد متقابل گروه ها مشاهده شود. برخلاف مطالعات پیشین انجام شده در شرکتهای ژاپنی و یا مطالعات موردی، این پژوهش نشان می دهد که در حقیقت هزینه یابی هدف ابزاری جهت تولید کالا و خدمات ویژه کسب و کار می باشد که هم برای مشتریان مطلوب و مقرون به صرفه بوده و هم برای شرکتهای تولیدی سودآور می باشد. هزینه یابی هدف می تواند به عنوان ابزار مدیریت هزینه در کاهش هزینه های کلی یک محصول در طول چرخه عمر آن با کمک تولید، مهندسی، تحقیق و توسعه، بازاریابی و حسابداری گروه ها تعریف شود. بنابراین حسابداری مدیریت باید با ویژگیها و نیازمندیهای سازمان مربوطه تطبیق یابد، و سازمانها نیز باید خود را با محیط در حال تغییر تطبیق دهند. سازمانهایی که نتوانند خود را با دو نیروی تغییرات تکنولوژی و رقابتهای جهانی مطابقت دهند، در بلندمدت قادر به ادامه حیات نخواهند بود.

کلید واژگان :

هزینه یابی هدف، مطالعات موردی، حسابداری مدیریت، مدیریت هزینه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک